Door op 16 mei 2014

3x nee!

De PvdA heeft in de raadsvergadering van 6 mei 2014 tegen de benoeming van alle vier de wethouders gestemd, omdat er voldoende mogelijkheden zijn om bij de formatie te komen met een college van drie wethouders. Geld bedoeld voor de zorg wordt nu besteed aan dure wethouders dankzij de SP.

De nieuwe coalitie in Enkhuizen vergroot zo de zorg om de zorg.

Ook hebben we tegen het voorstel gestemd om ongeveer 170 parkeerplaatsen aan te kunnen leggen voor een parkeerfonds. Het kost te veel groen/speelplekken en het tast de historische waarden van de stad aan. Met een amendement wilde de PvdA beginnen met een aantal plaatsen aan te leggen op de Zilverstaat om eerst maar eens een dergelijk parkeerfonds uit te proberen. De binnenstad willen wij niet beetje bij beetje vol laten lopen met steeds meer autos. Een discussie over een autoluwe binnenstad moet gevoerd worden.

Tenslotte heeft de PvdA tegen het afschaffen van de bezwaarcommissie gestemd. De PvdA wil de onafhankelijkheid van de bezwaarcommissie behouden.

Waar ben je naar op zoek?